Засади учнівського самоврядування в гімназії

    Учнівське самоврядування є універсальною формою активності учнів, яку можна з однаковим успіхом застосовувати,

як спосіб організації буття учнівського колективу, так і чинник творчої самореалізації особистості.

Воно має на меті через широко розвинуту систему органів самоуправління забезпечити включення учнів у різноманітну

глибокозмістовну діяльність колективу, сформувати права і визначитися з обов’язками учнів,

сформувати почуття господаря класу, гімназії, міста, держави.

      Створюючи модель учнівського самоврядування, визріла ідея створення мікромоделі управління нашої країни, з

авдяки чому, учні можуть набути практичного досвіду , з завдяки якому вони зможуть краще адаптуватися в дорослому житті.

       Напрямки спрямування роботи учнівського самоврядування:

-         організація плідної роботи ради міністрів та ради губернаторів, внесення пропозицій щодо організації

виховного процесу, впровадження інноваційних виховних завдань гімназії 

-         активізація роботи дитячих клубів та об’єднань;

-         вироблення критеріїв оцінювання і підведення підсумків у різних номінаціях конкурсу «Кращий класний колектив»

-         відстоювання інтересів учнів гімназії та найактивніших учасників позакласних заходів;

-         організація та проведення традиційних свят , дозвілля учнів;

-         проводити роботу пов’язану з реалізацією творчого потенціалу обдарованих дітей.

Члени ради гімназистів зобов’язані: щоразу бути присутніми на засіданнях, виконувати рішення зборів,

сумлінно виконувати свої доручення; мають право: обговорювати всі питання, що стосуються

навчально – виховного процесу, звертатися з різними пропозиціями до адміністрації гімназії;

цікавитися і знайомитися з роботою різних міністерств, з метою активізації їх діяльності та передачі набутого досвіду.

       Керівний орган дитячого самоврядування гімназії – Рада гімназистів, якою керує президент,

включає в себе раду губернаторів та раду міністрів.

       Рада губернаторів включає в себе губернаторів класів (лідерів), як представника від класу,

що представляє інтереси класного колективу, приймає участь у плануванні роботи, обговоренні,

реалізації виховних програм та проектів.  Губернатор обирається раз на рік і координує роботу виконавчих комісій по класам.

     Система роботи. Органи учнівського самоврядування обираються по класах на початку року.

Через тиждень у призначений день відбувається організаційне засідання ради губернаторів,

формуються міністерства та обираються міністри. Паралельно з цим відбувається висування кандидатів у президенти,

який обирається шляхом таємного голосування радою гімназистів.

       Раду міністрів складають голови міністерств, що обираються з числа відповідних голів комісій по класам.

              Президентом може бути  обраний учень 9 -11 класів гімназії терміном на один рік.

Кандидат в президенти протягом двох тижнів до дня дати виборів проводить агітацію,

формує виборчу програму, створює групу підтримки. Інавгурація президента проходить в

урочистій обстановці під час проведення  Дня гімназії.

        Працює  рада гімназистів  та її представницькі та виконавчі органи  згідно регламенту,

затвердженому на установчому засіданні.  (Один раз на початку місяця  у вівторок збирається

рада міністрів – обговорює та вирішує основні напрямки роботи на місяць; у середу – засідання міністерств;

у четвер – рада губернаторів; п’ятниця обговорення завдань на класних зборах.)

     Для створення дружньої і доброзичливої атмосфери в класі створена своя система самоврядування і в початковій школі,

яка направлена на розвиток творчих здібностей молодших школярів, виховання почуття колективізму,

відповідального ставлення до своїх доручень, свідомої підготовки до вступу в гімназію.

У цій системі задіяні всі діти і кожен має свої обов’язки:

 1.Черговий командир. Лідер класу, який обирається раз на місяць (див. «Обов’язки чергового командира»).

 2. Знавці і радники. Перевіряють виконання домашніх завдань, стежать за збереженням підручників, охайністю зошитів.

 3. Витівники і жартівники. Допомагають у підготовці свят, конкурсів, концертів.

 4. Силачі. Беруть участь в організації спортивних змагань, екскурсій, прогулянок на природу.

 5. Майстри на всі руки. Стежать за збереженням чистоти і порядку в класі, організації чергувань.

 6. Модники. Слідкують за тенденціями в моді і пропонують свої бачення.

7. Здоров’ята. Перевіряють виконання учнями правил особистої гігієни.

 8. Квітникарі. Допомагають доглядати за квітковими рослинами.

Система самоврядування в початковій школі успішно функціонує завдяки плідній співпраці з батьківським колективом.

   Учні гімназії мають також своїх представників у дитячих організаціях.